Pazar, Aralık 29

 MAN’ın Yeni Elektrikli Kamyonu  MAN eTruck Satışına Başlanıyor – OTOMOTIV

MAN’dan yeni elektrikli kamyon
MAN elektrikli kamyonların satışına başlandı

MAN Truck & Bus tarihindeki ilk ağır elektrikli kamyon olan yeni MAN eTruck satışa sunuldu. uzun mesafe taşımaya yönelik MAN eTGX ve dağıtıma yönelik MAN eTGS modelleriyle pazara sunulan eTruck; Günlük 800 km olan ve daha sonra 1.000 km’ye kadar çıkacak menzili, değişken CCS (kombine şarj portu) konumlandırması ile MCS ve CCS standartlarında yüksek şarj gücü sağlıyor. MAN tarafından özellikle ticari araçlar için geliştirilen Alman akü teknolojisi, optimum kurulum esnekliği ve modüler, konumlandırılabilir akü paketi gibi birçok yeniliği bünyesinde barındırıyor. MAN eMobility Consultancy, yeni eTruck ile birlikte filo hizmetlerinden şarj altyapısının geliştirilmesine kadar birçok konuda şirketlere ve kullanıcılara destek sağlıyor.
MAN Truck & Bus, tarihindeki ilk ağır hizmet elektrikli kamyonun satışına başlayarak yük taşımacılığının karbondan arındırılmasında bir kilometre taşını daha geçti. Yeni piyasaya sürülen MAN eTruck için şimdiden 600 sipariş talebi alındı. Satış kapsamında ilk 200 adedin 2024 yılı başlarında seçilmiş müşterilere sunulması bekleniyor. Ayrıca siparişlerdeki artışla birlikte 2025 yılından itibaren MAN’ın Münih’teki fabrikasında büyük miktarlarda üretime geçilmesi planlanıyor. MAN yeni MAN eTGX ve MAN eTGS elektrikli kamyonları geliştirmek amacıyla yaklaşık iki yıl önce Münih fabrikasındaki eMobility Center ile çalışmaya başladı. Bu süreçte 50 adet prototip üretildi. Ayrıca üretim ve satıştan yaklaşık 4.000 çalışana elektrikli mobiliteye geçiş konusunda eğitim verildi. Ayrıca Nürnberg akü fabrikasına yaklaşık 100 milyon euro yatırım yapıldı.
MAN Kamyon ve Otobüs Satış ve Müşteri Çözümleri Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann şunları söyledi: “Paris İklim Anlaşması’nın 1,5 derece hedefine ulaşmak için ticari araç sektörü olarak üzerimize düşeni yapmalı ve CO2 emisyonlarını sürdürülebilir bir şekilde azaltmalıyız. Elektrik kamyonlar bu hedefe ulaşmanın anahtarıdır.A Bir ticari araç üreticisi olarak son yıllarda bu devrim niteliğindeki dönüşüm için kendimizi yeniden konumlandırdık ve yeni teknolojilere yapılan yüksek yatırımları yönetebilecek kadar sağlam ve geleceğe hazır hale geldik. -Kamyonlar, 2030 yılına kadar iklim nötr taşımacılıkta yeni bir çağ başlatıyoruz. 2030 yılına kadar Avrupa’da kayıtlı her iki MAN kamyonundan birinin elektrikli olmasını hedefliyoruz. Ancak bu hedefe ulaşmak için ulusal bir şarj altyapısının geliştirilmesi gerekiyor. Bu mutlak bir ön koşul, dolayısıyla 2030 yılına kadar Almanya’da en az 4.000 megawatt şarj noktasına ihtiyacımız olacak. Avrupa’da da 50 bin yüksek kapasiteli megawatt şarj noktasına ulaşmamız gerekiyor” dedi.
E-Danışmanlık sürecinden e-Hizmet sürecine
MAN teknoloji geliştirme ekibine göre, Almanya genelinde elektrikli mobiliteye geçiş, ancak yeni eTruck’ın dizel kamyona göre daha pratik kullanılması ve çok çeşitli üstyapı çözümleriyle birleştirilebilmesi durumunda başarılı olabilir. Ayrıca satış öncesi bilgilendirme aşaması da başarılı kullanım için bir diğer önemli unsurdur. Bu nedenle MAN geliştirme ekipleri, elektrikli kamyon tahrikini karayolu taşımacılığındaki tüm uygulamalara ve kullanımlara uygun hale getirmek için elinden geleni yapıyor. MAN Taşımacılık Çözümleri ekibi, taşımacılık şirketlerini bu yeni döneme hazırlamak için sürekli çalışıyor. Çünkü e-Kamyona giden yolda başarılı olmak için kullanıcı tarafında da bir dönüşüm gerekiyor. İşte bu noktada MAN 360 Derece e-Mobilite Danışmanlığı devreye giriyor. E-Mobilite danışmanlığı, uygun araçlara ilişkin önerilerin yanı sıra, maliyet optimizasyonu, rota analizi, filo optimizasyonu dahil olmak üzere şirkete ve müşteriye özel koşulların değerlendirilmesini ve bunun sonucunda ulaşım altyapısına ilişkin gerekli önerileri de içermektedir. Ayrıca müşterilerin çalışma rotalarında tamamen elektrikli araçların nasıl kullanılabileceğini kontrol edebildiği yeni MAN eReadyCheck ve filo yöneticilerinin tüm kamyonların şarj durumu hakkındaki bilgileri sürekli olarak izleyebildiği MAN eManager gibi dijital araçlarla daha fazla destek sağlanıyor. filoda. MAN, ürün ve uygulamanın yanı sıra şarj altyapısını genişletmek için de yoğun bir şekilde çalışıyor. Bu bağlamda TRATON GROUP, Daimler Truck ve Volvo Group ile Avrupa’daki otoyollar ve lojistik merkezleri üzerinde veya yakınında en az 1.700 yüksek performanslı şarj noktası kurmak üzere bir ortak girişim başlattı. Portföyündeki müşteriler için kendi şarj altyapısını da oluşturmayı hedefleyen MAN, bu amaçla ABB, Heliox ve SBRS gibi şarj altyapısı üreticileriyle birlikte çalışıyor. Uygulama ve şarj bağlantı aralığı için modüler akü Yeni MAN eTGX ve MAN eTGS, her şeyden önce çok çeşitli akü konfigürasyonlarıyla öne çıkıyor. İkisi kabin altına ve dördü araç şasisinin yanına monte edilmiş toplam altı akü paketi, günlük 800 kilometreye kadar menzil için 480 kWh’ye kadar kullanılabilir akü kapasitesi sunuyor. MAN tarafından ticari araçlarda kullanılmak üzere özel olarak geliştirilen bu akülerin seri üretiminin 2025 yılında Nürnberg fabrikasında başlaması planlanıyor. NMC hücre kimyası ve özel olarak geliştirilmiş ısı yönetimi sayesinde akü paketleri, daha az şarjla bile uzun bir ömrü garanti ediyor ve Kompakt tasarımları sayesinde düşük hava sıcaklıklarının yanı sıra hızlı şarjla yüksek enerji yoğunluğu. Bu, teslimatlardan şehir merkezindeki süpermarketlere, bölgesel inşaat malzemeleri tedariğine, üretim lojistiğinden uzun mesafe taşımacılığına kadar her uygulama spesifikasyonu için menzil, taşıma kapasitesi ve şarj süresi açısından en uygun araç konfigürasyonunu seçmenize olanak tanır. MAN eTGX ve MAN eTGS’nin modüler akü konsepti ayrıca altı yerine yalnızca üç, dört veya beş akü paketiyle donatılma olanağı sunarak aracın ağırlığını 2,4 tona kadar azaltmasına ve daha fazla yük taşımasına olanak tanıyor. MAN, 375 kW’a kadar CCS standardına ek olarak, satışların başlamasından bu yana sürüş molalarında hızlı ara şarj için daha da güçlü MCS megawatt şarj standardını da sunuyor. Başlangıçta 750 kW şarj gücü sunan MCS, gelişiminin bir sonraki aşamasında bir megavattan fazla şarj gücü sağlayabilecek. MAN akü yönetim sistemi, şarj ve sürüş sırasında ayrı hücrelerin şarj durumu, voltaj ve akım kontrolü ve optimum sıcaklık düzenlemesi ile akülerin her zaman en iyi çalışma koşullarında olmasını sağlar. Pillerin ve tahrik ünitesinin en uygun şekilde konumlandırılması Modüler akü mimarisi, MAN eTGX ve MAN eTGS’yi özellikle araç üzerindeki bileşen yerleşimi açısından özel kılmaktadır. Akülerin esnek konumlandırılması sayesinde şasinin her iki yanında yüksek performanslı pompalar, ekipmanlar için depolama alanları, vinç stabilizatörleri ve daha fazla yer gerektiren benzer gövde bileşenleri için boş alan bulunur. Geleneksel araçlardaki içten yanmalı motora benzer şekilde, iki akünün standart olarak yolcu kabininin altına yerleştirilmesi yeterli ağırlık dağılımını sağlıyor. Merkezi tahrik ünitesinin konumu buna katkıda bulunsa da; Şasinin merkezinde yer alan bu ünite, senkron bir elektrik motoru, bir invertör ve motoru kontrol etmek için 2 veya 4 vitesli bir şanzımandan oluşur. Konfigürasyona bağlı olarak elektrik motoru 333 hp (245 kW), 449 hp (330 kW) veya 544 hp (400 kW) güç üretiyor. Karşılık gelen maksimum tork 800, 1.150 veya 1.250 Newton metredir. Mesai ve frenleme aşamalarında kullanım ihtiyacına göre sürücü tarafından jeneratör olarak da kullanılabilen elektrik motoru, aracın kinetik enerjisini tekrar elektrik enerjisine dönüştürebiliyor. Bu şekilde piller yeniden şarj edilir. Mümkün olan maksimum rejeneratif güç, elektrik motorunun sürüş gücüne karşılık gelir ve bu nedenle günümüzün yüksek performanslı dizel motorlarının dayanıklı frenleriyle de karşılaştırılabilir. Ancak otomatik şanzıman vitesi, motor devri arttıkça mümkün olan en iyi hızlanmayı destekler. Üst yapıya saygılı optimum tasarım MAN eTGX ve MAN eTGS’nin elektrikli tahriklerinin ana avantajları, arka aksın taşıma kapasitesinin yanı sıra, daha düşük salınım kütlesi sayesinde yüksek sürüş konforu ve güvenli bir şekilde monte edilen tahrik ünitesinin iyi korunmasıdır. Şasi darbelere ve titreşimlere karşı dayanıklıdır. Ayrıca, soğutma üniteleri ve hidrolik pompalar gibi üst yapı fonksiyonlarını tahrik etmek için bu avantajlı montaj yöntemine yardımcı bir mekanik tahrik sistemi kolaylıkla entegre edilebilir. Modüler akü konsepti ve tahrik ünitesinin yük ve gövde dostu konumlandırılması, 3,75 metreden başlayan çok kısa dingil mesafelerine olanak sağlar. Bu, yarı römork çekicinin, yasal olarak izin verilen toplam uzunluk gereksinimleri dahilinde tüm yaygın yarı römork çeşitleriyle kullanılmasına olanak tanır. Kompakt akü tasarımı aynı zamanda yeni eTruck’ın üç metre iç yüksekliğe sahip yükleri taşımak için çok düşük bir şasi yüksekliğine sahip olmasını sağlar. Uygulama alanı esas olarak üretim lojistiğidir. Örneğin otomotiv sektöründe özellikle lojistik merkezleri arasındaki standart taşımacılığı nedeniyle dizelden hızlı geçiş için öncelikli alan olarak belirlendi. Elektrikle daha da iyi: Yüksek konforla rahat sürüş MAN eTGX ve MAN eTGS, özellikleriyle sürücülere yeni teknolojilere alışma konusunda endişeye yer bırakmıyor. Kokpitin içinde, sürücü odaklı kokpit düzeni ve tanıdık çalışma mantığının yanı sıra, kalıcı frenleme fonksiyonu da dahil olmak üzere, fren enerjisi geri kazanımının optimum düzenlenmesi gibi EV’ye özgü çalışma özellikleriyle karşılanırlar. Sürücü aynı zamanda bu fonksiyonu direksiyon simidinin sağındaki tanıdık direksiyon kolonu kolu veya Tek Pedallı Sürüş modu aracılığıyla da etkinleştirebilir. Bu durumda sürücü gaz pedalına ne kadar az basarsa, sistem servis frenini kullanmaya gerek kalmadan aracın hızını daha hassas ayarlıyor ve araçtan gelen kinetik enerjiyle aküleri şarj ediyor. Yeni geliştirilen tamamen dijital ekran, pil şarj durumu, enerji tüketimi ve enerji geri kazanımı hakkında bilgi sağlar. Elektrikli bir araçta akülerden elde edilen enerji sadece sürüş için değil aynı zamanda sürücü kabininin ısıtılması veya soğutulması gibi konfor fonksiyonları için de kullanılıyor. Mümkün olduğu kadar verimli kılmak için aracın genel termal yönetim sistemi, kabin ısıtma sisteminin soğutma devrelerini, tahrik ünitesini ve yüksek voltajlı akülerin termal yönetimini akıllı bir şekilde birleştirir. Bu işlem sırasında oluşan fazla ısıyı kabini ısıtmak için verimli bir şekilde kullanır. Bu sayede ilave enerji yalnızca gerektiğinde piller tarafından tüketilir. Bu özellik her büyüklükteki kabinlerde kış koşullarında bile iyi sıcaklık kontrolü sağlar.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: