Cumartesi, Kasım 16

Groupe Renault, 2024 ilk yarı sonuçlarıyla yeni rekorlar kırmaya ve performansını artırmaya devam ediyor – OTOMOTİV

Dacia Avrupa’nın en çok satan 10 markası arasında yer alırken, Sandero tüm kanallarda en çok satan otomobil oldu.

  • Grup Renault 2024’ün ilk yarısında Grup cirosuSabit döviz kurlarıyla 2023’ün ilk yarısına kıyasla (+%0,4 ve +%3,7) 27 milyar euro.
  • Bir grup otomotiv gelirlerisabit kurla 24.372 milyar euro olarak açıklandı.
  • 2024 yılının ilk yarısından itibaren Groupe Renault’nun net karı 1,4 milyar euroydu. (Nissan hisselerinin satışından kaynaklanan 440 milyon euroluk sermaye kaybı dahil)
  • serbest nakit akışı, İyi operasyonel performans sayesinde 1,3 milyar euro. Buna 600 milyon Euro tutarında Mobilize Finansal Hizmetler temettüsü ve 209 milyon Euro tutarında işletme sermayesi ihtiyaçlarındaki olumsuz değişiklik de dahildir.
  • Otomotiv net nakit pozisyonunu kaydedin: 30 Haziran 2024 itibarıyla 4,9 milyar avro (31 Aralık 2023’e kıyasla +1,1 milyar avro)
  • Renault markası Avrupa’da 3, Fransa’da 1 numara olup hafif ticari araçta lider konumdadır.
  • Dacia, Avrupa’nın en çok satan 10 markası arasında yer alırken, Sandero ise tüm kanallarda en çok satan otomobil konumunda.
  • Yeni lansmanlardan önce Alpin markası çift haneli güçlü bir büyüme yaşadı.
  • 30 Haziran 2024 itibarıyla toplam stok 500 bin adetle seviye çok iyi (geçen yılın aynı dönemine göre 69 bin daha az).

Renault Grubu CEO’su Luca de Meo, “Bu rekor sonuçlar, Groupe Renault ekiplerinin son yıllarda gerçekleştirdiği önemli çalışmaların sonucudur. Maliyetleri düşürme ve iş politikamızı değer üzerine odaklama çabalarımız, bu şirketin son 30 yılda sahip olduğu en iyi ürün yelpazesine yansıyor. Yalnızca geleneksel performans iyileştirme araçlarını uygulamakla kalmadık, aynı zamanda şirketi bir zamanlar altın yıllarına götüren yenilikçi düşünceyle yeniden tanıştırdık. Birkaç aydır Avrupa’nın en ilerici otomotiv şirketi olma yolunda dönüşümümüzü hızlandırıyoruz. Bu dönüşüm sürecinde 5 iş odağına, yatay ve ekosistem yaklaşımına, tedarik zincirimizin güçlendirilmesine, temel süreçlerin optimizasyonuna (“hafif hız” programı), yapay zekanın her seviyede ve tüm değer zincirlerinde yayılmasına odaklandık. Bunlar Renault’nun yeni sırrının temel unsurlarıdır. Esneklik, çeviklik ve yenilikçilik, gelişmiş performansı ve verimli sermaye tahsisini desteklemeye devam ediyor. Ve en önemlisi: Groupe Renault çalışanları bu dönüşümü gerçekleştirmeye kararlılar. “Bu, tüm paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratmayı körükleyen bir tutkudur” dedi. Finansal sonuçlarGrup cirosu2023 yılının ilk yarısına göre %0,4 artışla 26 milyar 958 milyon euroya ulaştı. Sabit kurlarla %3,7 Arttı.Otomotiv geliri Bu rakam, 2023’ün ilk yarısına göre %1,9 düşüşle 24 milyar 372 milyon euro seviyesinde bulunuyor. Bu, esas olarak Arjantin Pezosu’ndaki devalüasyona ve daha az ölçüde devalüasyona bağlı olan 3,1 puanlık (-779 milyon euro) negatif döviz kuru etkisini de içeriyor. , Türk Lirası. Sabit döviz kurlarında1 Bu oran %1,2 arttı. Bu değişiklik temel olarak şu şekilde açıklandı:

  • +1,0 puanlık pozitif ürün karışımı etkisi, Grubun son lansmanlarına (Scenic, Rafale ve Espace) paralel olarak kademeli bir iyileşmeyi yansıtıyor. Bu, Zoe’nin işi bırakmasının ve Sandero’nun devam eden başarısının olumsuz etkilerini fazlasıyla telafi etti. Bu olumlu etki önümüzdeki çeyreklerde artarak devam edecek.
  • 30 Haziran 2024 itibarıyla toplam yeni araç stokları 369.000’i bağımsız bayilerde ve 131.000’i Grup düzeyinde olmak üzere (geçen yılın aynı dönemine göre 69 bin adetlik düşüş) 500.000 araç gibi oldukça sağlıklı bir seviyede kaldı.

Grup, 2023’ün ilk yarısında %7,6 işletme kar marjı 0,5 puan artarak %8,1 ile rekor kırdı.Otomotiv faaliyet kar marjı, 2023’ün ilk yarısındaki 1 milyar 541 milyon avroya kıyasla bu rakam 1 milyar 600 milyon avroya tekabül ediyor. Bu, otomotiv gelirlerinin %6,6’sını temsil ediyor ve 2023’ün ilk yarısına kıyasla +0,4 puanlık bir iyileşmeyi temsil ediyor. Finansal hizmetler seferber edildi(Satış Finansmanı)’nın Grubun faaliyet kâr marjına katkısı, esas olarak müşteri finansman faaliyetinde devam eden güçlü büyüme ve -37€ tutarındaki müşteri derecelendirme takasının tek seferlik olumsuz etkisi nedeniyle 2023’ün ilk yarısına kıyasla %75 arttı. 2023’ün ilk yarısında milyon euro, 593 milyon euroya ulaştı.Diğer faaliyet gelirleri ve giderleri -277 milyon Euro’ya (2023’ün ilk yarısında +56 milyon Euro) tekabül ediyor. Bu rakam, HORSE’un konsolidasyondan çıkarılmasından kaynaklanan +286 milyon euroluk sermaye kazancını, Mart 2024’te Nissan hisselerinin satışından kaynaklanan -440 milyon euroluk sermaye kaybını ve -123 milyon euroluk yeniden yapılandırma masraflarını içeriyor.Faaliyet karı, diğer işletme giderleri ve gelirler hesaba katıldığında bu miktar 1,898 milyon Euro’ya ulaşıyor (2023’ün ilk yarısında 2,096 milyon Euro).Net Finansal Gelir ve Giderler -385 milyon Euro’ya (2023’ün ilk yarısında -260 milyon Euro) tekabül ediyor. Bu değişiklik büyük ölçüde Arjantin’deki hiperenflasyonun etkisiyle açıklandı.İştiraklerin katkısı 195 milyon Euro (2023’ün ilk yarısında 566 milyon Euro) tutarında.Cari ve ertelenmiş vergiler -328 milyon euroluk (2023’ün ilk yarısında -278 milyon euro) bir yük yarattı. Efektif vergi oranı, 2023 yılının ilk yarısına kıyasla +2 puan artışla Haziran 2024 sonunda %17 oldu.Net karNissan hisselerinin satışından kaynaklanan sermaye kaybı da dahil olmak üzere bu tutar 1.380 milyon Euro’ya ulaştı. Grubun hisselerinden elde edilen net kâr 1.293 milyon Euro’ya (hisse başına 4,74 Euro) eşittir.Otomotiv nakit akışı 2024’ün ilk yarısında 2.972 milyon Euro tutarındaki bu rakama 600 milyon Euro tutarında Mobilize Finansal Hizmetler temettüsü de dahil.Net CAPEX ve Ar-GeVarlık satışları hariç tutar 2 milyar 143 milyon Euro’yu buluyor. Bu, gelirlerin %7,9’una eşittir (2023’ün ilk yarısındaki gelirlerin %6,9’u). Varlık satışları 28 milyon euro (2023’ün ilk yarısında 197 milyon euro) olarak gerçekleşti. Varlık satışları da dahil olmak üzere grup, net CAPEX ve Ar-Ge gelirlerinin %7,8’ini elde etti.Serbest nakit akışı Bu tutar 1,257 milyon Euro’dur ve işletme sermayesi gereksinimlerinde -209 milyon Euro’luk negatif değişikliği içermektedir.Otomotiv nakitinin net finansal durumu, 30 Haziran 2024’te tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 4.860 milyon Euro’ya (31 Aralık 2023 itibarıyla 3.724 milyon Euro) ulaştı. Bu artış, güçlü serbest nakit akışı, HORSE’un konsolidasyondan arındırılmasının olumlu etkisi (+420 milyon euro), Nissan hisselerinin satışından elde edilen likidite (+358 milyon euro) ve Nissan’dan alınan temettülerden (+142 milyon euro) kaynaklandı. Kısmen hissedarlara ödenen temettüler (-628 milyon euro) ve finansal yatırımlar (-355 milyon euro, bunun -215 milyon eurosu Flexis SAS’a) ile dengelendi.Likidite rezervi Haziran 2024 sonunda 17,6 milyar euro gibi yüksek bir seviyede kaldı. 2024 mali yılına ilişkin mali beklentiler Groupe Renault, 2024 mali yılına ilişkin mali görünümünü açıkladı:

  • Grup faaliyet kar marjının %7,5 veya daha fazla olması.
  • 2,5 milyar Euro’ya eşit veya daha fazla serbest nakit akışı

Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: