
Yaratılış tarihi: 13 Mart 2025 12:10
İhş Bankasi ve Petrol OFIS Grubu ile işbirliği içinde uygulanan Bilimsel Nesil Seminerlerinin Üçüncü Yorum Etkisinin Analiz Raporu açıklandı. Seminerlerin bilimsel kuşak üzerindeki etkisini çocuklar üzerindeki etkisini ortaya koyan çalışmaya göre, bilim ve teknoloji çıkarına katılan öğrencilerin %99’unun problemlerin çözümü becerilerinin %89’unun iyileştiği gözlendi.
İhş Bankasi ve benzinli OFISI Grubu ile işbirliği içinde uygulanan bilimsel nesil seminerleri, 8 ila 13 yaş arası çocuklar için bilimsel deneyler yaparak öğrenmek; Bilim, mühendislik ve çevre bilinci gibi konularda etkileşimli katılım sunar.
6 Şubat, özellikle ülke çapında ülkede, şimdiye kadar Türkiye’nin 77 eyaletinde 417 bin 484 çocukla bölgeden etkilenen deprem felaketleri elde edildi. Çocukların bilimle buluşmasına izin vermesine rağmen, alandaki benlik güven duygusunu da geliştiren projenin etkisini ölçmek için FutureBright’ın yürüttüğü etkisi üzerine araştırmalar, bilimsel kuşağın seminerlerine katılan çocukların %91’inin yaratıcı düşünme becerilerinde ilerleme kaydettiğini göstermektedir.
Araştırma, projeye katılan çocukların yaratıcı düşünme becerilerinin güçlendirildiğini, teknolojik okuryazarlığın arttığını ve iletişim becerilerinde önemli bir iyileşme gözlemlendiğini ortaya koydu. Öğrencilerin farklı açılar ve faydalar olaylarını inceleme yeteneğinin olaylara odaklandığı tespit edilirken, bilimsel süreçlere katılan çocuklara gelecekte bilim adamı veya mühendis olmayı hayal etmeye başladığı verildi.
Bilimsel nesil seminerlerinin sadece bilimsel bilgi sağlamakla kalmayıp aynı zamanda kendilerini keşfeden çocuklara katkıda bulunduğunu gösteren araştırmanın sonuçları, kendilerine güveniyorlar ve geleceğe umutla bakıyorlar:
- Katılımcıların %99’u bilim ve teknolojiye olan ilgilerinin arttığını söyledi.
- Sorun çözme becerilerinde gelişmenin %89’u gözlenmiştir.
- Öğrencilerin %88’i farklı açılardaki olaylara bakabileceklerini söyledi.
- Gelişmenin %89’u diğer öğrencilerle iletişimde elde edilmiştir.
- Yaratıcı düşünme becerilerinde %91’lik ilerleme kaydedilmiştir.
- İletişim becerileri %89 arttı.
- Öğrencilerin %81’i bilimsel seminerlerin diğer kurslara olan ilgilerini artırdığını söyledi.
- Teknoloji anlayış becerilerinde %96 artış.
- Mühendislik becerilerinin %93’ü gözlenmiştir ve matematik ve bilimsel beceriler üzerinde %87 olumlu etki görülmüştür.