Dünyanın dört bir yanındaki perakendecilere hizmet veren şirket, ürün dolum ve toplama süreçlerini tasarlamak ve uygulamak için The Refill Coalition ile yakın işbirliği içinde çalıştı.
İngiltere merkezli çevrimiçi bakkal hizmeti Ocado, geçtiğimiz günlerde pirinç, makarna ve çamaşır deterjanı gibi günlük ürünleri yeniden kullanılabilir kaplar ve ambalajlarda satmak için bu ay bir deneme başlatacağını duyurdu. Girişim, şirketin tek kullanımlık plastik ambalajların azaltılması yönündeki ilerlemesini hızlandırma çabalarıyla birlikte geliyor.
Ocado Reuse markalı ürünler tekrar kullanılabilen kaplarda müşterilere teslim edilecek ve bir sonraki teslimatta boş kaplar sürücüler tarafından toplanacak. Kontrol edilip temizlendikten sonra bu kaplar yeniden doldurulacak ve sonraki siparişlerde müşterilere hizmet vermek için tekrar kullanılacaktır.
Şu anda iki aşamalı olarak yürütülen denemelerin ilk aşaması bu ay, ikinci aşaması ise önümüzdeki aylarda gerçekleşecek. İlk aşamada 2 kiloluk torbalarda basmati pirinci, 1 kiloluk paketlerde ise kalem gibi ürünler test edilecek.
İkinci aşamada ise 3 litrelik temizlik ürünleri ve organik olmayan sıvı deterjan paketlerinin kullanılması bekleniyor.
Yeniden kullanılabilir ambalajlar için herhangi bir ek ücret alınmayacak ve müşteriler, yeniden doldurulmuş ürünler için hem teslimat hem de teslim alma seçeneklerini seçebilecek.
İngiliz gazetesi The Guardian’a göre Ocado Retail ürün müdürü Simon Hinks, yeni girişim hakkında şunları söyledi: “Çoğu kişi konsepti ve fiziksel bir mağazada nasıl çalıştığını anlıyor, ancak bu deneme yeniden kullanılabilir ambalajları doğrudan müşterilerin evlerine getiriyor.” .
“Müşterilerimiz zaten çantalarını geri dönüşüm için sürücülerimize iade etmeye alışkındır, dolayısıyla bu onların sık satın alınan ürünlerdeki tek kullanımlık plastiği azaltmalarına yardımcı olacak gerçekten mantıklı bir sonraki adımdır.”
Teknolojiyi etkin kullanımıyla öne çıkan Ocado, süpermarketler için büyük ölçekli dolum çözümleri sunmayı amaçlayan İngiliz grup The Refill Coalition ile yeni dolum süreçlerinin tasarlanması ve uygulanması için iş birliği yaptı.
Kullanılan kaplar Berry Global tarafından tasarlanıp tedarik edilmektedir ve her biri beş adede kadar tek kullanımlık plastik kap veya ambalajın yerini alabilmektedir. Bunları yaklaşık 60 kez yeniden kullanabilirsiniz.
Şirket yakın zamanda 2.000’den fazla yetişkinle anket yaptı ve alışveriş yapan her üç kişiden birinin, en az bir günlük ihtiyaçları için yeniden doldurulabilir seçenekleri tercih ettiğini buldu. Ankete katılanların %75’i, fiyatlar artmadığı ve kalite aynı kaldığı sürece yeniden kullanılabilir ambalaj seçeneklerinin daha fazla olduğu süpermarketlere açık olacaklarını söyledi.
Ocado, İspanya’da Alcampo ile sözleşme imzaladı
Ocado ayrıca kısa süre önce Alcampo ile İspanya’nın ilk Müşteri Karşılama Merkezi’ni (CFC) kurmak için bir anlaşma yaptığını duyurdu.
Bu CFC’ler, siparişlerin mümkün olduğunca hızlı ve verimli bir şekilde paketlenip alınmasını sağlamak için robotları, yapay zekayı ve diğer akıllı teknolojileri kullanan yüksek düzeyde otomatikleştirilmiş depolardır.
Ocado Solutions Europe Başkanı Gregor Ulitzka şöyle konuştu: “Alcampo ile olan ortaklığımız, müşterilerin çevrimiçi olarak bekleyebileceği hizmetlerin kalitesinde bir değişikliğe yol açıyor.” İspanya’da bir ilk olarak bu avantajların daha da fazla müşteriye ulaşmasını sağlayacağız.” “Sabırsızlanıyoruz” dedi.
Alcampo’nun e-ticaret direktörü Antonio Valverde şunları söyledi: “Bu CFC’nin açılışı, bizi İspanya’da çok kanallı gıda dağıtımında lider haline getirecek iddialı bir projenin doruk noktasıdır. Müşterilerimize verdiğimiz sözü, gerçeklik her gün, istedikleri zaman ve yerde alışveriş yapmalarına olanak tanıyor.” bunu yapmalarına izin vereceğiz.”