Cuma, Kasım 15

E-ticarette iade maliyetleri bir yıl daha tüketiciye yansıtılmayacak

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, teknolojik çağın getirdiği yeniliklerin, e-ihracat ve e-ithalat gibi sınır ötesi ekonomik ilişkiler de dahil olmak üzere ticaret şekillerinde ve satın alma alışkanlıklarında köklü değişiklikler getirdiği belirtildi.

Açıklamada, “E-ticaretin geniş ürün yelpazesini tüketicilere hızlı, kolay ve daha düşük maliyetle, zaman ve mekan kısıtlamasından bağımsız olarak sunabilmesi gibi faktörlerden dolayı; satıcılar için herhangi bir iş yeri kira bedeli bulunmamaktadır. envanter ve finansman maliyetleri daha düşük; e-ticaret toplam perakendeden daha yüksek.” “Geleneksel ticarete göre payının her geçen yıl arttığı gözleniyor.” Söylendi.

“Anlaşmalarımıza titizlikle devam ediyoruz”

Açıklamada, e-ticaret hacmindeki bu artışın, mal veya hizmetlerin satıcı veya tedarikçiler tarafından kontrol ve denetlenememesinden kaynaklanan belirsizliğin, e-ticarete taraf olan tüketiciyi koruma kurallarını içeren mesafeli sözleşmelerin önemini daha da artırdığı vurgulandı. ve şu açıklamalar yapıldı:

“E-ticaretin hacminin ve öneminin artması, elektronik ithalatın artması, kalitesiz ve güvensiz üründen kaynaklanan ek belirsizlikler nedeniyle tüketicilerimizin mağduriyetini önlemek amacıyla düzenlemelerimizi titizlikle sürdürüyoruz.”

Açıklamada, bu önemli dönüşüm doğrultusunda Ticaret Bakanlığı olarak küresel gelişmeleri ve Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemeleri yakından takip ederek iç hukuka entegre edildiği belirtiliyor. Bu doğrultuda 656 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da satıcılar ile tüketiciler arasında adil bir dengenin sağlanması önerilmiştir. 6502 ve mesafeli sözleşmeler hükümlerinde yer alan ve tüketicilerin evrensel bir hak sahibi olmasını sağlamak. Standartların korunmasına yönelik düzenlemelerin yapıldığı vurgulandı.

Cayma hakkı saklı kaldı

Bu kapsamda Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde 1 Ocak 2025’ten itibaren yürürlüğe girmesi planlanan değişikliklerin 1 Ocak 2026’dan itibaren yürürlüğe girecek şekilde değişiklik yapıldı.

Basın bülteninde: “Değişiklik ile cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ilişkin sınırlamalar ile iade masraflarının sözleşmeye bağlı olarak tüketici tarafından karşılanabileceği hükümler ertelenerek tüketicilerimize, Hiçbir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkını kullanmaya devam edin.” Söylendi.

“Tüketici mağduriyetinin önlenmesi amaçlanıyor”

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Ticaret Bakanlığı gibi düzenlemelerin ardından sektördeki uyum sürecinin daha sağlıklı ve etkin bir şekilde işlemesi için ücretsiz kargo, ücretsiz iade ve yabancı menşeli elektronik ithalatında fırsat indirimi gibi ilgi çekici teklifler Ülkemizde son yıllarda cirosu hızla artan, vergi dahil hiçbir yasal temsilin olmaması, kalitesiz ve güvensiz ürünlere olan talebin yapay olarak artmasından kaynaklanan tüketici şikayetlerinin önlenmesini amaçlamaktadır.

Ayrıca, iç pazarın ulusal pazarlar ve satıcılar açısından dengesiz ve kontrolsüz bir e-ticaret pazarına dönüşme ihtimali göz önünde bulundurularak, iç pazarın dengesiz ve kontrolsüz bir e-ticaret pazarına dönüşme ihtimali de dikkate alınarak, iç pazardaki satıcıların haksız rekabetle karşı karşıya kalma ihtimali, iç pazarımızın korunmasını amaçlamaktadır. İç pazarda üretime ve istihdama katkı sağlayarak ekonomik refahımıza katkı sağlayan tüketicilerimizi ve üreticilerimizi korumak için çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: